بهترین شهرهای ساحلی برای ایرانیان در تعطیلات تابستانی

بهترین شهرهای ساحلی برای ایرانیان در تعطیلات تابستانی
9 ماه پیش
516 بازدید
0 0
تعطیلات تابستانی همراه با آفتاب درخشان در کنار سواحل نیلگون و نسیمی خنک لذت بخش است و تفریحات دریایی هیجان تعطیلات را بیشتر می کند. در این مطلب می خواهیم شهرهای ساحلی زیبا، ارزان و نزدیک برای ایرانیان عزیز را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

دریا، ساحل، آسمان، شن های نرم، آفتاب درخشان، نسیم خنک، همه اینها وجه مشترک سواحل در شهرها و کشورهای مختلف دنیا هستند اما این پایان ماجرا نیست. هر منطقه ساحلی، ویژگی ها و مزیت های خاص خود را دارد. غذاهای هر منطقه با یکدیگر متفاوت است. همچنین معماری شهری، دشت ها، جنگل ها و لوکیشن های اطراف ساحل هم با هم فرق می کنند. حتی دریاها به دریاهای خروشان و موج دار و دریاهای آرام و ساکن تقسیم می شود. هوای سواحل نیز متغیر است. برای شنا آب و هوای گرم و مرطوب را می پسندید یا آب و هوای معتدل و یا خنک، شاید آب های گرم را به آب های سرد ترجیح می دهید وشاید داغی خورشید را برای آفتاب گرفتن دوست دارید. همه اینها بستگی به علاقه مندی های شما دارد. در این مطلب ما شما را سواحل پر طرفدار و پر بازدید توسط ایرانیان آشنا می کنیم که مسافت های چندان طولانی برا ی رسیدن نمی طلبند.

کیش:

کیش با سواحل متنوع و زیبا وشگفت انگیزش همیشه مقصد اول گردشگران ایرانی بوده است. زیبایی جزیره با دریای آبی و ماسه های طلایی و سفید در زیر نور آفتاب، دو چندان می شود. در تابستان کیش یک مقصد مناسب و به صرفه برای تفریحات تابستانی است. همه چیزدر تابستان تخفیفات بالای 50 الی 70 درصد را تجربه می کنند از رزرو هتل گرفته تا تفریحات آبی و غیر آبی، جشنواره های بسیاری هم در سطح شهر همراه با جوایز برای گردشگران برگزار می شود. سواحل کیش یکی از زیباترین سواحل در دنیاست. تعدد لوکیشن های متنوع ساحلی از مزیت های سواحل کیش است. از ساحل های صخره ای با آب های خروشان گرفته تا سواحل آرام نیلگون با ماسه های نرم طلایی. اگر سوار قایق شوید می توانید بسیاری از آبزیان مانند عروش های دریایی، صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی و انواع مختلف ماهی‌های زینتی و مرجان‌ها را در آب ببینید.امکانات تفریحی بسیاری در سواحل کیش وجود دارد. یکی از تفریحات لذت بخش و ارزان برای گردشگران، شنا و آفتاب گرفتن در سواحل کیش است. آب های شفاف جزیره و سواحل آرام آن بهترین مکان برای ریکلس کردن و مدیتیشن می باشد.همچنین امکانات دیگری نظیر جت اسکی، فلای برد، پاراسل، غواصی، قایق سواری، کشتی تفریح، شنا و سولار، پیست های دوچرخه سواری در نوار ساحلی و... نیز از جمله تفریحاتی هستند که می توانید در ایام تابستان و در سواحل نیلگون خلیج فارس آنها را تجربه کنید و خاطره ای ماندنی در کنار دوستان و خانواده خود ثبت کنید. فراموش نکنید که تابستان های کیش گرم و مرطوب است و همین ویژگی باعث ورود سیل مسافران به سواحل کیش برای شنا و خنک شدن در آب های جزیره می شود. و یکی از مهم ترین ها قبل از سفر به کیش در تابستان رزرو خودرو است. با اجاره خودرو در کیش خیالتان از عبور و مرور و تردد در شهر و سواحل راحت است. نگران مسیرهای آفتابی کیش نخواهید بود و به راحتی به تمامی نقاط جزیره دسترسی خواهید داشت. و می توانید به آسانی از هتل و یا سواحل و پلاژهای تفریحی خود را به مراکز خرید و جاذبه های گردشگری جزیره برسانید.

اگه دوست دارید می تونید قبل سفر سبد تفریحات خودتون رو پر از شادی کنید. برای انتخاب تفریحات کیش اینجا کلیک کنید.

آنتالیا:

دومین شهر پر طرفداردر بین ایرانیان برای تفریحات تابستانی و دریایی، آنتالیا است. آنتالیا در جنوب غربی کشور ترکیه است که از سمت جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر قورقودالی یا کورکوتلی می رسد. آنتالیا یکی از زیباترین سواحل دنیا را دارد. آب و هوایی مدیترانه ای آنتالیا سالانه هزاران گردشگر ایرانی و بین المللی را به سوی خود جذب می کند. و سال هاست که به یکی از پر طرفدارترین شهرهای ساحلی در دنیا تبدیل شده است. گردشگران بسیاری از آلمان، روسیه، ایران، عربستان و کشورهای آفریقایی و دیگر نقاط برای گذراندن تابستان و استفاده از تفریحات دریایی و ساحلی به این شهر سفر می کنند. صنعت گردشگری این شهر در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته به طوری که فعالیت اصلی مردم آنتالیا و کسب درآمدشان از توریست ها و گردشگران خارجی شده است. زبان مردم آنتالیا، ترکی استانبولی است ولی به دلیل توریستی بودن شهر، اکثر مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. سواحل آنتالیا سرشار از زیبایی، آرامش و امنیت است. سواحل زیبا با مناظر بی نظیر شهر آنتالیا همراه با نسیم دلنواز مدیترانه ای روحی دوباره به شما هدیه می دهد. در برخی از سواحل آنتالیا می توانید جاذبه های تاریخی و باستانی آنتالیا را نیز ببینید.وجود کوهستان و جنگل در نزدیکی ساحل یکی از دلایل مهم برای معتدل بودن هوا در تابستان هاست. در برخی از سواحل آنتالیا که به کوه بسیار نزدکی هستند، جریان رودخانه های کوهستانی به دریا می ریزند و در خنک شدن آب دریا در تابستان تاثیر بسزایی دارند. کافه رستوران و پلاژهای متنوع و لوکس بسیاری نیز برای استراحت و نوشیدن در جزیره وجود دارد.

استانبول :

کلان شهر استانبول ، به سواحل بسیار متنوع و زیبا معروف است. استانبول این شهر تاریخی با فرهنگ غنی یکی از مهم تری مقاصد گردشگری ایرانیان به حساب می آید. بناهای تاریخ و مدرن شهر در کنار سواحل زیبا و دریاهای زلال و آبی مورد علاقه گردشگران در سراسر دنیا است. آب زلال دریای مرمره و سیاه آنقدر شفاف و آینه ای است که می توانید کف دریا را درعمق چندین متر ببینید. همچنین وجود درختان سبز کاج و کوه ها و جزایر اطراف استانبول زیبایی های سواحل را دو چندان کرده است.جنگل بلگراد هم در حومه استانبول منطقه بی نظیر جنگلی است که خنکای آن در دل تابستان های داغ می چسبد. ساکنین استانبول و گردشگران حوالی غروب خود را به نزدیک ترین ساحل می رسانند تا در کافه های دنج ساحلی به تماشای غروب خورشید بر فراز دریا بنشینند و بیاشامند. امکانات تفریحی متنوعی همچون شنا و آفتاب گرفتن، قایق‌سواری، موج‌سواری، کایت‌سواری و غواصی در کنار رستوران‌ها و اقامتگاه‌های لوکس وجود دارد تا علاقه مندان بتوانند روزی بی‌نظیر به‌دور از شلوغی و هیاهوی شهر داشته باشند. وقت گذرانی در استانبول در خنکای دریای مرمره و سیاه لذتی توصیف ناپذیر دارد. به علت عظمت استانبول و فراوانی جاذبه های گردشگری این عظیم شهر آسیایی اروپایی بهتر است که پیشاپیش به فکر یک سبد تفریحی چر از تفریحات گوناگون باشید تا بتوانید برنامه ریزی منظمی برای مدت سفرتان داشته باشید.

اگه دوست دارید می تونید قبل سفر سبد تفریحات خودتون رو پر از شادی کنید. برای انتخاب تفریحات استانبول اینجا کلیک کنید.

ازمیر:

ازمیر و حومه آن یکی از زیباترین سواحل گردشگری در ترکیه را دارد . جالب اینجاست که بسیاری از توریست ها و گردشگران از سراسر دنیا به سواحل آنتالیا و استانبول می روند اما خود ترک ها و به خصوص ساکنین استانبول و شهرهای اطراف، تعطیلات تانبستانی خود را در سواحل ازمیر و چشمه و آلاچاتی و کوش آداسی می گذرانند. سواحل زیبای اژه با آب و هوای خنک مدیترانه ای یکی از بهترین مکان های تفریحی در ترکیه است. بسیاری از سواحل، چشم اندازهای بی نظیری به کوهستان و جنگل دارد و این سرسبزی در کنار آبی نیلگون دریا زیبایی را دوچندان می کند مخصوصا اگر ساحل خود را از میان شهرهای تاریخی همچون فوچا انتخاب کنید که معماری های بی نظیر و رنگارنگ بناها هم به قشنگی ساحل می افزاید شهر ساحلی چشمه حدود یک ساعت تا مرکز شهر ازمیر فاصله دارد و وقتی‌هوا رو به گرما می رود،گردشگران از ازمیر راهی سواحل زیبای چشمه شده و در حاشیه دریای اژه به شنا و آب‌تنی می‌پردازند. شنا ، سولار، حمام های گل، موج سواری، قایقرانی، کشتی تفریحی، کشتی های کروز، بالن سواری و... تنها بخشی از تفریحات ساحلی سواحل ازمیر است. سواحل ازمیر دارای پلاژهای متنوع عمومی و خصوصی است و پلاژهای لاکچری و جذابی برای اقامت دارد. برای رفتن به سواحل ازمیر اجاره خودرو جزو ضروریا است چرا که تقریبا تمامی سواحل در اطراف ازمیر وجود دارد و دسترسی به آنها با وسایل حمل و نقل عمومی سخت و گران است و در برخی موارد امکان ندارد. با اجاره خودرو می توانید انتخابی راحت تر و طبق میل و سلیقه خود داشته باشید و نگران فاصله ها بین مناطق گردشگری و سواحل نباشید .

دبی:

دبی در تابستان هم بی نظیر است. شاید تعجب کنید که دبی در تابستان هم طرفداران خاص و پر و پاقرص خود را دارد. بله دقیقا! گردشگرانی که سواحل آبی و آینه گون دبی را به سواحل ترکیه ترجیح می دهند. دبی شهری مدرن با فناوری های بسیار است . امکانات شهری و رفاهی در دبی از استانداردهای بین المللی بالایی برخوردار است. و جالب اینجاست که در بسیاری از موارد حتی پیشرو نیز می باشد. پس باید بدانیم چطور درگرمای تابستان از تفریحات تابستانی دبی لذت ببریم. سفر به شهر دبی در گرم ترین ماه های سال مزیت هایی نیز دارد که در صورت آگاهی از آن ها، دیگر برای سفر به دبی تردید نمی کنید. اول اینکه سفر به این شهر در فصل تابستان، می تواند ارزان تر از هر فصل دیگری از سال باشد، تورها و پکیج های تفریحی از تخفیفات عالی تابستانی برخوردارند. ب توجه به آنکه دبی یکی از مقاصد پر طرفدار توریست ها و تاجران در طول سال است. در تابستان یم توایند شاهد تردد کمتری در سطح شهر و سواحل باشید. بدون اتلاف وقت می توانید بلیط تفریحات را تهیه کرده و از مراکز گردشگری در آرامش کامل لذت ببرید و لحظات جاودانه ای برای خود در کنار خانواده و دوستان سپری کنید. سفری متفاوت و بی نهایت جذاب در سواحل آرام دبی با چشم اندازهای بی نظیر شهری مدرن به همراه رمل های طلایی صحرا تصویری متفاوت را برایتان ثبت می کند گویی در یک فیلم علمی و تخیلی روزگار می گذرانید. خب مطمئنا با وجود گرمای خشک دبی و پس از یک آبتنی هیجان انگیز در سواحل دبی حضور در یک خودروی خنک و لاکچری و راحت ضروری است. بدون خودرو شاید بتوان راحت گفت که تردد در دبی و استفاده بهینه از ساعات سفر کمی سخت و طاقت فرسا می شود. حضور مداوم یک خودروی راحت می تواند به شما حس آرامش و اطمینان بدهد . اینکه همه چیز به خوبی در حال طی شدن است. در ضمن برای راحتی خود و دوستان و خانواده می توانید سفر تفریحات خود را پیشاپیش پر از تفریح های شاد و هیجان انگیز کنید تا بدون اتلاف وقت از سفر خود نهایت استافاده و لذت را ببرید.

اگه دوست دارید می تونید قبل سفر سبد تفریحات خودتون رو پر از شادی کنید. برای انتخاب تفریحات دبی اینجا کلیک کنید.





منبع: تحریریه تفریح نت
ارسال نظر