معرفی پارک آبی آکوا کلاب استانبول

معرفی پارک آبی آکوا کلاب استانبول
9 ماه پیش
570 بازدید
0 0
پارک آبی آکوا کلاب دلفین، بزرگترین پارک آبی در شهر استانبول است که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده و به تدریج امکانات خود را توسعه داد. امکاناتی نظیر سرسره های کودک و سرسره آناکودا که به شکل مار کبرایی عظیم الجثه است. این پارک از لوکیشن های متنوع و جذابی برخوردار است.با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با بخش های متنوع پارک آبی آکوا دلفین آشنا کنیم.

پارک آبی آکوا کلاب دلفین:

بزرگترین پارک آبی در شهر استانبول، پارک آبی آکوا کلاب دلفین (Aqua Club Dolphin)،  است که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده  و به تدریج امکانات خود را توسعه داد. به طوری که در سال ۲۰۱۵ میلادی مشهورترین سرسره این پارک یعنی سرسره شاه کبری و سرسره آناکوندا و در سال ۲۰۱۶ استخری برای کودکان به این مجموعه اضافه شد.  آکوا کلاب دلفین در غرب استانبول در منطقه باغچه شهیر واقع شده است و نزدیک مرکز خرید آکباتی است. این پارک آبی یکی از جاهای دیدنی استانبول است و بسته به شرایط آب و هوا، آکوا دلفین معمولا در طی ماه های اردیبهشت تا شهریور مشغول به کار و فعالیت است و مخاطبان پر طرفدار خود را از سرتاسر دنیا دارد. و هر سال تابستان با سرسره‌های طولانی و استخرهای بزرگ میزبان گردشگران بسیاری است . در این مجموعه بزرگ هر سال رویدادهای تفریحی و کنسرت‌های متعددی در فضای باز برگزار می شود.. در آکوا کلاب دلفین می‌توانید اوقات آرام و بدون استرسی را کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید. این پارک آبی روباز، پوشش گیاهی و فضایی دلچسب دارد که زمینه ثبت عکس‌هایی خاطره‌انگیز را فراهم می‌آورد.پارک آبی آکوا کلاب هر روز امکانات و ویژگی های جدید و نوینی را به مجموعه اضافه کرد به طوری که امروزه، با عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول شناخته می‌شود. این پارک با استخر‌هایی در ابعاد مختلف فرصت خوبی برای شناگران حرفه‌ای نیز فراهم کرده است. و اگر اهل شنای حرفه یا نیستید می توانید در کنار استخرها و فضاهای دلنشینش از موسیقی زنده و پایکوبی لذت ببرید.

پارک آبی کلاب دلفین به‌صورت روباز طراحی شده است و فقط در فصل‌های گرم سال فعالیت می‌کند. از دیگر جذابیت‌های فضای این پارک حضور حیواناتی است که می‌توانید با آن‌ها عکس بگیرید؛ به‌خصوص دلفین‌ها که می توانید درکنار آن‌ها شنا کنید.

پارک آبی کلاب دلفین ۱۲ سرسره جذاب دارد. و همچنین چهار استخر برای بزرگسالان و دو استخر برای کودکان نیز وجود دارد. علاوه بر این استخرهای بزرگ موج، خانواده، لنگرگاه نیز در این فضا وجود دارد.در فضای این مجموعه امکانات دیگری نیز برای سرگرمی همچون استخر واترپلو، زمین تنیس، حمام آفتاب، ساحل مصنوعی و والیبال ساحلی نیز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، گردشگران می توانند از اجرای موسیقی زنده و شرکت درکف پارتی لذت ببرند شرکت در مراسم موسیقی و پایکوبی معمولا حدود سه ساعت به طول می انجامد. در ضمن گردشگران در صورت علاقه می توانند با عکاسی از حیوانات، لحظات خاطره انگیزی را ثبت کنند.تماشای حرکت دسته جمعی دلفین ها و بازی با آنها برای همه و به خصوص کودکان و نوجوانان بسیار جذاب است.

سرسره‌ های پارک آبی کلاب دلفین :

سرسره‌های آبی به‌اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی طراحی شده است. و می توان آنها را تا حدودی دسته بندی کرد. گاهی برای استفاده، مستقیم روی خود سرسره می‌نشینند و گاهی باید سوار قایق یا فضایی لوله مانند شد. در هر صورت وجود آب در مسیر سرسره‌ها با ایجاد بستری لغزنده کمک می‌کند تا روی آن‌ها حرکت کنید. و در انتها مسیر به استخری ختم می شود. در استخر ناجی غریق حضور دارد تا در صورت بروز مشکل به شناگران کمک کند.

سرسره‌های بزرگسالان:

در فضای پارک آبی دلفین برای بزرگسالان سرسره‎‌های سقوط آزاد (AquaDrop or drop slides)، سرسره‌های سورتمه‌ای (toboggan slides) و سرسره‌های رفتینگ در نظر گرفته شده است.

 سرسره‌های سقوط آزاد:

سرسره‌های سقوط آزاد، در ابتدای مسیر، فضایی کپسول مانند دارند که شخص به آن وارد می‌شود، روی یک دریچه می‌ایستد و درهای کپسول بسته می‌شود؛ با باز شدن دریچه زیر کپسول، فرد در فضایی تقریبا عمودی سر می‌خورد. به‌طور معمول، یک سمت این سرسره‌ها شیشه‌ای است و فضای بیرون دیده می‌شود.سرسره‌های سورتمه‌ای یا سرسره‌های رفتینگ این امکان را ایجاد می‌کنند که فرد با سورتمه و قایق مسیر پرپیچ‌وخم سرسره را تا استخر طی کند. این سرسره‌ها مورد استقبال افراد جویای هیجان است. و کسانی که ترس از سقوط آزاد دارند این تفریح را تجربه نکنند.

سرسره سونامی:

سونامی سرسره‌ای بلند و طولانی است که در طول مسیر، پیچ‌‌وخم‌های فراوانی دارد و در واقع روی آن مسیر نوسانی را طی خواهید کرد.

سرسره کامیکازه:

سرسره کامیکازه (Kamikaze)، سرسره‌ای است که فرد مستقیم و بدون تیوب روی آن می‌نشیند و راه آن تا پایین سرسره با پستی و بلندی‌هایی هیجان انگیزی  همراه است که هر لحظه به سرعت آن اضافه می شود و حس سواری روی امواج را تداعی می کند.

سرسره آناکوندای سیاه:

سرسره آناکوندای سیاه (Black Anaconda) شبیه مار کبرا است، و مسیر آن از درون بدن شبیه سازی شده یک مار کبرا می گذرد. و فرصتی هیجان انگیز برای تیوب‌سواری در مسیری مارپیچی و طولانی است.

سرسره سیاه چاله:

در سرسره سیاه‌چاله سوار یک قایق دو نفره می شوید و مسیری دورانی را تا افتادن درون آب استخر طی می‌کنید. 

سرسره‌های کودک:

برای کودکان خود خوشحال باشید چرا که بخشی از آکوا کلاب دلفین به سرسره‌های کودکان اختصاص دارد، در این بخش آبریز‌ه های رنگارنگ و سرسره‌های کوچکی تعبیه شده است که در مسیری پرپیچ‌وخم به استخری  سرازیر می‌شوند و خطری برای کودکان ندارند.

رستوران‌ های پارک آبی کلاب دلفین:

بر طبق قوانین پارک آبی کلاب دلفین استانبول، شما نمی‌توانید هیچ‌گونه خوردنی و آشامیدنی همراه خود وارد مجموعه کنید.در داخل مجموعه نیز نمی‌توانید غذای خود را از فضای رستوران‌ها خارج کنید، هرچند که رستوران‌ها و کافه‌ها غذاها و نوشیدنی‌های خود را درون آلاچیق‌هایی در فضای پارک و در حاشیه استخرها سرو می‌کنند. درمجموع، پارک آبی دلفین دارای کافه، بستنی فروشی، فست‌فود، پیتزا فروشی، خانه استیک و کباب در فضای باز است و یک رستوران سرپوشیده نیز دارد.

فروشگاه‌های پارک آبی کلاب دلفین :

داخل مجموعه پارک آبی دلفین فروشگاهی نیز وجود دارد که تجهیزات حرفه ای شنا، آب نوشیدنی و سایر وسایل ضروری را با کیفیتی مطلوب ارائه می‌دهد. علاوه بر این، تی‌شرت و لیوان‌هایی نیز با آرم این مجموعه در همین فروشگاه ارائه می‌شود که می توانید به عنوان سوغاتی خریداری نمایید.

شرایط و قوانین حضور در پارک آبی آکوا کلاب استانبول:

روی تابلوهای موجود در فضای داخلی پارک آبی دلفین قوانین مربوط به هر بخش درج شده است

-      بردن پول به پارک آبی دلفین ممنوع است، اما در ورودی پارک دستبند‌های الکترونیکی ( کارت های اعتباری ) به بازدیدکنندگان داده می‌شود تا با شارژ آن‌ها بتوانند در مجموعه خرید کنند.

-      بعد از خرید بلیط، امکان کنسلی و استرداد هزینه وجود ندارد.

-      استفاده از سرسره در پارک برای افراد توان‌یاب، دارای اضافه وزن، دارای مشکلات کمر و گردن، بیماران قلبی و زنان باردار مناسب نیست. علاوه بر این برخی سرسره‌ها می‌توانند برای برخی خطرناک باشند، از جمله کسانی که شنا را ندارند یا کسانی که ترس از ارتفاع و حضور در فضای بسته دارند.

-       در صورتی که شنا بلد نیستید، می‌توانید با تحویل مدارک شناسایی خود از صندوق امانات جلیقه نجات تهیه کنید.

-       استفاده از پوشک ضدآب برای نوزادان و کودکان زیر سه سال در استخرها الزامی است. در فروشگاه‌های این مجموعه نیز این نوع پوشک  ها به فروش می‌رسد.

-       پرسه زدن با لباس‌های نامناسب در فضای استخر و سرسره‌ها ممنوع است و حتما باید مایو به تن داشته باشید.

-       کودکان در هر سنی باید همراه با یک بزرگسال باشند. کودکان یا افرادی که شنا بلد نیستند، باید تحت مراقبت والدین خود باشند

-       بهتر است در هنگام شنا و استفاده از سرسره‌ها از حمل کلید و لوازم ارزشمند خودداری کنید. می‌توانید اشیای خود را به‌ازای مبلغی اندک در صندوق امانت مجموعه قرار دهید.

-       بر طبق قوانین پارک آبی دلفین حتما باید پیش از ورود به استخر‌ها دوش بگیرید.

-       راه رفتن بدون دمپایی ممنوع است.

-       فیلم برداری وعکس‌‌برداری و ضبط صدا برای استفاده شخصی مانعی ندارد اما انتشار، استفاده تجاری، تولید و تکثیر آن‌ها بدون اجازه کتبی مجموعه، ممنوع است.


شما می توانید بلیط تور پارک آبی آکوا کلاب دلفین استانبول را از سامانه تفریح نت به طور آنلاین خریداری کنید. برای خرید اینجا کلیک نمایید.


 

منبع: تحریریه تفریح نت
ارسال نظر